Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Från Akilles vita dag till min..

Av amanda karlström - 27 september 2011 21:08

Grekiska mytologier, och hardcore Akilles men kanske inte så hardcore, eftersom pojkstackarn dör av en fjuttig pil i benet.. Ja och de var ju tyvärr slutet för en världs berömd krigarkarl som alla fruktade..

Tragiskt egentligen att dö av en trä pinne, jag skulle verkligen inte vilja göra de..


Jag kan tänka mig nå mer storslaget..

När då den tragiska dagen kommer och jag ser döden i vit ögat kan jag tänka mig att ligga/sitta (om jag inte orkar stå). På toppen av mount Everest ja mena hur ballt skulle inte de vara som en sista upplevelse? Då vet jag ju inte ens när jag ser in i dödens vit öga, för det kan ju lika gärna vara snö, känns lite lugnare så.. Ja för jag vill ju gärna tro att jag hamnar i himelen oxå om det finns någon sån, de vill jag tro för det känns bättre så.

Men herregud.. DÖDEN hur farlig kan den vara? Jag ska sluta vara en sån pussy när det gäller död nu, vi får väl helt enkelt hoppas på det bästa. Typ att allt man ville göra men som man inte hann, eller allt som man ville göra men som man inte vågade göra händer efter den vita dagen. 

Ja tror jag ska skriva en lista någon dag på ca 100 saker jag MÅSTE göra innan den vita dagen kommer som jag kallar den, låter ju lite trevligare så på nått sätt..


Poem

Öppna tankarna, sätt dig på en parkbänk

bredvid någon du inte känner.

Inga lögner inga förkastelser,

Bara en kemi som säger allt.

Ögonen möts och blir ett,

Kropparna förblir ensama.

Kan du känna de otroliga i en stund utan närhet?

Kan du känna dig lycklig utan din hand i någon annans?

Kan du bråka och samtidigt älska?

Tro på möjligheter då är allt sant.

|a


Text som passa in på de saker jag måste, eller skulle vilja göra innan den vita dagen kommer.. Hur tufft skulle det inte vara om man kännde så för en helt random person?..


Peace till alla random pps!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amanda karlström - 29 april 2013 14:56

Jag har inga läsare, ÄRLIGT TALAT PEOPLE?!... Svikare..   Jag har inte uppdaterat min blogg på, kanske ett halv år om jag inte minns riktigt fel. Men vadå, det betyder ju bara att jag har ett otroligt fullspäckat liv med massa ointressanta händel...

Av amanda karlström - 23 april 2012 12:13

Hallå i blåbärsskogen, nu var de ett bra tag sedan de var något nytt freeesht inlägg här. Ja.. Nejj.. kanske.. eller.. va?.. Nej, jag vet inte riktigt va jag ska berätta, skriva, dela med mig av.. Herre gud min vardag är väl typ som alla andras...

Av amanda karlström - 23 februari 2012 11:43


Det är ju aldrig fel med lov och nuuu är det nära! 2morro är det fedag shit aso tiden går så extremt fort... Säkert innan jag hinner blinka kommer jag vara 83 sitta på hem och lida av alzheimers, alla minnen bara försvinner kommer inte ens ihåg om ...

Av amanda karlström - 30 januari 2012 13:44

Ja, det var någon månad sedan jag satt ner och gjorde ett riktigt blogg innlägg. Jag har vart och är kanske fortfarande lite blogg död..    Kanske kommer något senare, 1 år, 1 månad, 1 dag eller kanske 1 timme?.. ...

Av amanda karlström - 30 januari 2012 13:44

Ja, det var någon månad sedan jag satt ner och gjorde ett riktigt blogg innlägg. Jag har vart och är kanske fortfarande lite blogg död..    Kanske kommer något senare, 1 år, 1 månad, 1 dag eller kanske 1 timme?.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards