Direktlänk till inlägg 9 december 2011

In the skin of Amanda..

Av amanda karlström - 9 december 2011 21:30

In the skin of a lion.. Or in the skin of Amanda..

Under hela mitt liv har jag verkligen hatat eller ja snarare ogillat att läsa böcker, fram tills för några veckor sedan. Då jag var med om en  uppenbarelse när det kommer till bok läsning, jag satt stillsammt för mig själv och läste en bok som heter in the skin of a lion. 

Sweet mari of jesus, sa jag tyst för mig själv när jag satt där i halv mörkret och lyssnade på Wax Tailor. Det var första gången jag faktiskt blev berörd av en bok på ett sätt som jag aldrig trodde man kunde bli.

Berörd av en bok med löv tunna sidor fyllda med svarta ord som ensamma inte hade vart så känslosamma.

Oj det lät ganska deep, men det är faktiskt 100% sanning,  men jag tror även att det kan bero på att det var en engelsk skriven bok oxå efter som det blir lite mer chatchy då på något sätt! att jag personligen tycker att svenska böcker kan vara lite b med ett fett jävla B menar jag då. Jag ska inte ens börja gå in på ämnet som har med svenska böcker att göra. Jag tror inte min expertis inom böcker har så mycket att komma med mer än så..


HERRREEEGUUUDD!!! Nu har det verkligen slagit mig att jag lämnar kalla, gråa, blöta Sverige om ett dygn för varma stränder, sol och LEDIGHET!! Det ska bli så jävla underbart att tagga utomlands just nu, fast jag är ganska nervös och skraj för flygningen eftersom att jag aldig har flygit förr... Kanske ska ta det säkra före det osäkra och sätta på mig bikini, armpuffar, simring och snorkelsätt om man skulle landa i vattnet i stället....

Jag anstränger mig faktiskt väldigt mycket för att inte tänka på alla fel som kan hända, men det går bara INTE!?!

Jamena, det är ju inte så att vi ska åka över bermudatriangeln... Då  lovar jag  att jag skulle oroa mig extremt mycket för att bli ner slukad i ett svart hål och kanske hamna i en annan dimension med massa.....? Jag vill INTE tänka på det, jag får bara hot flashes av bara tankenpå vad som kan finnas/hända... 


Okej pps, det här blev sista inlägget från underbara Sverige!

Då kan jag ju oxå bjuda på en bild på underbara mig!

 


BB pps!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amanda karlström - 29 april 2013 14:56

Jag har inga läsare, ÄRLIGT TALAT PEOPLE?!... Svikare..   Jag har inte uppdaterat min blogg på, kanske ett halv år om jag inte minns riktigt fel. Men vadå, det betyder ju bara att jag har ett otroligt fullspäckat liv med massa ointressanta händel...

Av amanda karlström - 23 april 2012 12:13

Hallå i blåbärsskogen, nu var de ett bra tag sedan de var något nytt freeesht inlägg här. Ja.. Nejj.. kanske.. eller.. va?.. Nej, jag vet inte riktigt va jag ska berätta, skriva, dela med mig av.. Herre gud min vardag är väl typ som alla andras...

Av amanda karlström - 23 februari 2012 11:43


Det är ju aldrig fel med lov och nuuu är det nära! 2morro är det fedag shit aso tiden går så extremt fort... Säkert innan jag hinner blinka kommer jag vara 83 sitta på hem och lida av alzheimers, alla minnen bara försvinner kommer inte ens ihåg om ...

Av amanda karlström - 30 januari 2012 13:44

Ja, det var någon månad sedan jag satt ner och gjorde ett riktigt blogg innlägg. Jag har vart och är kanske fortfarande lite blogg död..    Kanske kommer något senare, 1 år, 1 månad, 1 dag eller kanske 1 timme?.. ...

Av amanda karlström - 30 januari 2012 13:44

Ja, det var någon månad sedan jag satt ner och gjorde ett riktigt blogg innlägg. Jag har vart och är kanske fortfarande lite blogg död..    Kanske kommer något senare, 1 år, 1 månad, 1 dag eller kanske 1 timme?.. ...

Presentation


Amandaronja

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards