Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Unknown headline..

Av amanda karlström - 21 september 2011 19:32

Herre guud, visste ni om att de svenskar som är födda på 80 - talet litar mest på sina vänner och efter vännerna litar dom mest på banken, asså ursäkta mig men det låter ju ganska sinnessjukt om du frågar mig.

Vänner nja okej kanske, det beror på vad man har för relation till varandra tycker jag.  Ja mena det är ju inte så att jag skulle vilja berätta eller öppna mig helt inför exempel vis min klass, bara för att dom är mina vänner det skulle inte gå.. Det skulle nog bli KAOS om alla skulle öppna sig helt och berätta allt i minsta detalj. FYFAN va jobbigt (& tråkigt) de skulle vara..


Mystiken måste ju få leva kvar!  Det kanske låter ganska töntigt men erkänn nu! När ni träffar en människa vill ni då veta allt om personen innan ens stackfan har hunnit öppnat käften och tagit ett andetag?

 Jag tror inte det, för de är ju ändå det vi inte riktigt vet som är intressant och gör oss nyfikna, även intresserade av en annan människa. Hur tråkigt skulle inte livet vara om man visste allt om alla människor?

Enligt mig - MENINGSLÖST!!


Men det är nog oxå därför vi människor är så fördomsfulla, vi vill nog gärna tro att vi vet vem personen är utifrån klädstil, frisyr och tal. Det kanske finns mer än vad ytan har att bjuda på?


Passande citat om fördomar av Bryon Katie;

The mind asks the questions, the heart has the answers.

 

Lägger upp en ''extremt seriös'' i wanna be the next topmodell bild på mig, den bjuder jag på men bara för den här gången!!


  


Peace till alla pps!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amanda karlström - 29 april 2013 14:56

Jag har inga läsare, ÄRLIGT TALAT PEOPLE?!... Svikare..   Jag har inte uppdaterat min blogg på, kanske ett halv år om jag inte minns riktigt fel. Men vadå, det betyder ju bara att jag har ett otroligt fullspäckat liv med massa ointressanta händel...

Av amanda karlström - 23 april 2012 12:13

Hallå i blåbärsskogen, nu var de ett bra tag sedan de var något nytt freeesht inlägg här. Ja.. Nejj.. kanske.. eller.. va?.. Nej, jag vet inte riktigt va jag ska berätta, skriva, dela med mig av.. Herre gud min vardag är väl typ som alla andras...

Av amanda karlström - 23 februari 2012 11:43


Det är ju aldrig fel med lov och nuuu är det nära! 2morro är det fedag shit aso tiden går så extremt fort... Säkert innan jag hinner blinka kommer jag vara 83 sitta på hem och lida av alzheimers, alla minnen bara försvinner kommer inte ens ihåg om ...

Av amanda karlström - 30 januari 2012 13:44

Ja, det var någon månad sedan jag satt ner och gjorde ett riktigt blogg innlägg. Jag har vart och är kanske fortfarande lite blogg död..    Kanske kommer något senare, 1 år, 1 månad, 1 dag eller kanske 1 timme?.. ...

Av amanda karlström - 30 januari 2012 13:44

Ja, det var någon månad sedan jag satt ner och gjorde ett riktigt blogg innlägg. Jag har vart och är kanske fortfarande lite blogg död..    Kanske kommer något senare, 1 år, 1 månad, 1 dag eller kanske 1 timme?.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards