Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

fel tillfälle för skratt

Av amanda karlström - 23 oktober 2011 17:30

Om ord språket ett gott skratt förlänger livet stämmer så kan jag ju säga att jag kommer ha ett jävligt långt liv framför mig. Det var ett bra tag sedan jag skrattade så mycket, som jag gjorde när vi var och kollade på pjäsen King Lear.

Självklart har ju jag den sämsta humorn någonsin, så där folk med ''normal'' humor dog av garv, fnissade jag bara till lite små fjolligt..

 Då kan man ju räkna ut när jag bokstavligen dog av garv, ja det var ju de tillfällen där alla var tysta som jag fick mina panikartade skratt attacker..

Herregud jag tyckte faktiskt lite synd om mina klasskamrater som satt raden under mig. Det var nästan så att dom skulle kunna sitta där med en ful regncape och öronproppar för att skydda sig mot mina högljuda och tsunami gråtande skratt attcker.. 

Jag fick faktiskt till och med den här ''e du du i huvudet blicken?'' några gånger...

Jag kan förstå att det stör människor att vissa skrattar när man ''inte ska'' men ändå vad ska man göra åt saken?

Det är ju inte så att man bara kan ''förbättra'' eller ''normalisera'' sin humor, det kan faktiskt vara lite oroväckande ibland att bara brista ut i garv åt saker som man kanske inte engentligen ska skratta åt...

Men vem vet min dåliga humor kanske kommer ''normaliseras'' med tiden.


Ja, nu vet ni till och med om mitt dåliga sinne för humor, så om ni någon gång går på teater/bio och hör en ensam stackare skratta & sedan hyperventilera åt en helt oväsentlig sak så vet ni nu att det kan vara jag... herregud.... 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amanda karlström - 29 april 2013 14:56

Jag har inga läsare, ÄRLIGT TALAT PEOPLE?!... Svikare..   Jag har inte uppdaterat min blogg på, kanske ett halv år om jag inte minns riktigt fel. Men vadå, det betyder ju bara att jag har ett otroligt fullspäckat liv med massa ointressanta händel...

Av amanda karlström - 23 april 2012 12:13

Hallå i blåbärsskogen, nu var de ett bra tag sedan de var något nytt freeesht inlägg här. Ja.. Nejj.. kanske.. eller.. va?.. Nej, jag vet inte riktigt va jag ska berätta, skriva, dela med mig av.. Herre gud min vardag är väl typ som alla andras...

Av amanda karlström - 23 februari 2012 11:43


Det är ju aldrig fel med lov och nuuu är det nära! 2morro är det fedag shit aso tiden går så extremt fort... Säkert innan jag hinner blinka kommer jag vara 83 sitta på hem och lida av alzheimers, alla minnen bara försvinner kommer inte ens ihåg om ...

Av amanda karlström - 30 januari 2012 13:44

Ja, det var någon månad sedan jag satt ner och gjorde ett riktigt blogg innlägg. Jag har vart och är kanske fortfarande lite blogg död..    Kanske kommer något senare, 1 år, 1 månad, 1 dag eller kanske 1 timme?.. ...

Av amanda karlström - 30 januari 2012 13:44

Ja, det var någon månad sedan jag satt ner och gjorde ett riktigt blogg innlägg. Jag har vart och är kanske fortfarande lite blogg död..    Kanske kommer något senare, 1 år, 1 månad, 1 dag eller kanske 1 timme?.. ...

Presentation


Amandaronja

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards