Alla inlägg under september 2011

Av amanda karlström - 27 september 2011 21:08

Grekiska mytologier, och hardcore Akilles men kanske inte så hardcore, eftersom pojkstackarn dör av en fjuttig pil i benet.. Ja och de var ju tyvärr slutet för en världs berömd krigarkarl som alla fruktade..

Tragiskt egentligen att dö av en trä pinne, jag skulle verkligen inte vilja göra de..


Jag kan tänka mig nå mer storslaget..

När då den tragiska dagen kommer och jag ser döden i vit ögat kan jag tänka mig att ligga/sitta (om jag inte orkar stå). På toppen av mount Everest ja mena hur ballt skulle inte de vara som en sista upplevelse? Då vet jag ju inte ens när jag ser in i dödens vit öga, för det kan ju lika gärna vara snö, känns lite lugnare så.. Ja för jag vill ju gärna tro att jag hamnar i himelen oxå om det finns någon sån, de vill jag tro för det känns bättre så.

Men herregud.. DÖDEN hur farlig kan den vara? Jag ska sluta vara en sån pussy när det gäller död nu, vi får väl helt enkelt hoppas på det bästa. Typ att allt man ville göra men som man inte hann, eller allt som man ville göra men som man inte vågade göra händer efter den vita dagen. 

Ja tror jag ska skriva en lista någon dag på ca 100 saker jag MÅSTE göra innan den vita dagen kommer som jag kallar den, låter ju lite trevligare så på nått sätt..


Poem

Öppna tankarna, sätt dig på en parkbänk

bredvid någon du inte känner.

Inga lögner inga förkastelser,

Bara en kemi som säger allt.

Ögonen möts och blir ett,

Kropparna förblir ensama.

Kan du känna de otroliga i en stund utan närhet?

Kan du känna dig lycklig utan din hand i någon annans?

Kan du bråka och samtidigt älska?

Tro på möjligheter då är allt sant.

|a


Text som passa in på de saker jag måste, eller skulle vilja göra innan den vita dagen kommer.. Hur tufft skulle det inte vara om man kännde så för en helt random person?..


Peace till alla random pps!

Av amanda karlström - 26 september 2011 17:04

Så igår kväll kom jag hem från en underbar weekend i vår huvudsatd Stockholm!

Jag kan ju bara säga att jag alltid blir lika förälskad i den staden efter varje trip dit, men den här gången kändes det extra bra på något speciellt sätt. Inte bara för att jag var där med isak haha, de är jag ju faktiskt typ varje gång.

Det är verkligen en stad där man kan vara sig själv och inte tänka på andras åsikter, Gävle är en pruttig liten stad där man ska vara en i mängden och smälta in. Fy ihelvete vad jag personligen dissar Gävleborg så hårt! Och vissa människor i hålan, bara för att man bor i gävle betyder det då att man måste vara bitter, lägga sig i andras liv och konstant hata de personer som får möljigheten att göra något bättre av sitt liv?! 

 Off topic men herre gud ja mena kan du hitta en dressman i gävle enbart för stor växta män? no i don't think so Stockohlm är ju sveriges möjlighets stad!

Där du kan sköta ditt, vara dig själv och låta bli att tänka på va andra tycker.

 Nej jag ska tammefan ta mitt pick & pack och dra dit om nått år,  lämna gävle med ett leende på läpparna!

 


Peace till alla pps!

Av amanda karlström - 21 september 2011 19:32

Herre guud, visste ni om att de svenskar som är födda på 80 - talet litar mest på sina vänner och efter vännerna litar dom mest på banken, asså ursäkta mig men det låter ju ganska sinnessjukt om du frågar mig.

Vänner nja okej kanske, det beror på vad man har för relation till varandra tycker jag.  Ja mena det är ju inte så att jag skulle vilja berätta eller öppna mig helt inför exempel vis min klass, bara för att dom är mina vänner det skulle inte gå.. Det skulle nog bli KAOS om alla skulle öppna sig helt och berätta allt i minsta detalj. FYFAN va jobbigt (& tråkigt) de skulle vara..


Mystiken måste ju få leva kvar!  Det kanske låter ganska töntigt men erkänn nu! När ni träffar en människa vill ni då veta allt om personen innan ens stackfan har hunnit öppnat käften och tagit ett andetag?

 Jag tror inte det, för de är ju ändå det vi inte riktigt vet som är intressant och gör oss nyfikna, även intresserade av en annan människa. Hur tråkigt skulle inte livet vara om man visste allt om alla människor?

Enligt mig - MENINGSLÖST!!


Men det är nog oxå därför vi människor är så fördomsfulla, vi vill nog gärna tro att vi vet vem personen är utifrån klädstil, frisyr och tal. Det kanske finns mer än vad ytan har att bjuda på?


Passande citat om fördomar av Bryon Katie;

The mind asks the questions, the heart has the answers.

 

Lägger upp en ''extremt seriös'' i wanna be the next topmodell bild på mig, den bjuder jag på men bara för den här gången!!


  


Peace till alla pps!

 

 

Av amanda karlström - 20 september 2011 20:35

Fristaden för erotiska poeter och nakna män som spelar olympiska spel, ja jag tror ni förstår att jag syftar på Grekland.

 Usch, jag får lite kvälvningar utav tanken på full vuxna karlar som brottas med varandra, men inte ska man klandra dom jag mena det var ju faktikt (på ett konstigt sätt) normalt då.

När jag tidigare sa att jag får kvälvningar av tanken på vuxna karlar som brottas så är det för att jag får upp en sjukt äcklig bild med män i små läder speedos och ja... resten vill ni nog inte veta. Undra om jag kommer kunna sova ikväll?

Tro inte nu att jag är någon pervers typ som sitter och dagdrömmer om nakna män med eller utan mini speedos. För det är jag definitivt inte (tack och lov), jag började bara tänka lite för mycket efter vi hade kollat in en film om litteratur på svenka lektionen idag.

Men fråga inte hur jag kopplade speedos till en litteratur film, för det vet jag inte ens själv..   Jag klarar mig nog bäst ovetande om det..

Efter som det här inlägget handlade om just poeter, Grekland och ja dom där j*v*a karlarna. 


Så kan jag faktiskt bjuda på en egen skapad poem, så man får tankarna på andra saker just nu.


Föraktat bör du vara,

förtroende är din gåva,

förälskelse är din charm.

Förd bakom ljuset blev jag

av din mystiska hand,

som förde oss bort till ett

hemligt land, där bara du & jag fanns.

 

Peace till alla pps!

 

Av amanda karlström - 19 september 2011 16:18

Ja och då har ju en ny vecka kommit, lika underbart som alltid.

Eller NEJ! Jag önskar fan att helgerna skulle vara dubbelt så långa, det känns som att de fjuttiga timmarna som helgen består av (ca 50h) inte räcker till, jag vill hinna göra så MYCKET MER än vad helgen hinner bjuda på!

Men iaf den här helgen har jag bara slappat, dö skönt. Jag kollade in den nya filmen ''kyss mig'' tillsammans med min förevigt bästa friend Isak. Det rekommenderar jag starkt, bästa filmen inom svensk filmhistora om du frågar mig. Den berör en verkligen in på djupet, man blir glad, frustrerad, ledsen men samtidigt sjukt lycklig. Jag kan ju erkänna att jag blev väldigt emotionell, fällde en tår eller två i slutet..

Jag tycker att alla homofober verkligen borde se filmen och få  sig en rejäl tanke ställare!

 För det är ju ändå kärleken som är starkast!

 

Av amanda karlström - 16 september 2011 17:27

Nu sitter jag hemma hos bäsa Isak och bara slöar framför datorn, gud va skönt det egentligen kan vara att inte göra någonting.

Men faktiskt så går det inte att inte göra något när man är med isak eftersom att hans käft går 24/7 om allt och då menar jag bokstavligen ALLT, nyss satt vi och snackade om politik :O fy fan jag hatar politik men när Isak ska prata då kan det faktiskt bli riktigt intressant och skrattretande ibland.


Jag kan ju nu lika gärna bjuda på en gammal bild som jag hittade på denna dator.. Undra hur den kom hit?.. någon som stalkar mig kanske?


  


Hoppas på en great weekend nu då!

Peace!

Av amanda karlström - 13 september 2011 15:14


Jag har känslan av att jag måste dela med mig lite information om mig själv och exakt varför jag har börjat blogga, det kanske inte är den mest intressanta storyn men men...

Here it comes;


Jag har inte att berätta att jag går på en spetsutbildning.. Ja en spetsutbilding på gymmnasiet i Gävle (Humaniora), nu tänker ni troligtvis att det låter snobbigt och kanske till och med att jag ska försöka vara lite showoff. Men nej det slår inte ens min tanke att försöka skryta om en utbilding som jag personligen känner att jag kommer få gråa hår av innan jag fyllt 25.. (Utifall det kommer hända tackar och bockar jag till personen som uppfann hårfärg).

enough of that bullshit, jag kommer säkert inte bli gråhårig det är bara jag som är lite över hypokondrisk av mig.


Aja men nu ska jag Amanda Karlström berätta om varför jag har börjat blogga. Så här ligger det till, vi fick en uppgift i skolan där syftet faktiskt var att skapa en blogg (inom senskan). Så vi får se hur det kommer gå för mig i den så kallade ''bloggvärlden''. Jag skulle nog aldrig börja blogga frivilligt, så allt ni läser här skulle ni aldrig få veta om mig annars så läs och döm med en nypa respekt i baktanken.

Peace!




Av amanda karlström - 11 september 2011 19:34

Efter som att jag inte är en van bloggare och nyss har börjat, så kanske man egentligen ska börja med något orginellt som typ Hej alla bloggläsare! Eller något i stil med ChaCha..

Men noo that's so not my style.. Jag kan ju börja med att säga att jag kommer blogga om skola och allt som cirkulerar kring livets gång, och just nu så är det skolan. Det låter  ganska så boring men jag tror det kan bli ganska intressant oxå. (I hope)..


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards